Fiesta MK3 układ kierowniczy 

jarekboguslawski

Temat: Układ hamulcowy : sciąga przy hamowaniu
Witam! Mam taki problem:( Mam mk3 i jak jade to jest ok ale jak zaczne hamowac to sciaga mi fieste w prawo.Tak ze musze kontrowac kierownica aby jechac prosto przy hamowaniu. Martwi mnie to gdyz na sniegu juz raz wpadlem przez to w poslizg. Prosze o pomoc co moze byc przyczyna takiego zahowania fiesty. Z gory dziekuje!!!
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=3177



Temat: [MK3] Kilka pytań technicznych - regeneracja fiesty
- układ jezdny (troche rzeczy stuka i puka, ale ciężko to zdiagnozować.. wahacze?) - poduszki silnika (jest szarpanie, warto sobie tym zawracać póki co głowę?) - rdzy praktycznie nie widać, minimalnie...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=36735


Temat: [MK3] Układ kierowniczy, silnik, zamek klapy - dobór
... moje pytanie dotyczy tego z jakich modeli fordow chodzi mi glownie o mlodsze pasuja czesci np fiesta mk3, escort, Ka i ktore z tych czesci np silnik, elementy karoseri np z...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=46897


Temat: [MK3] Układ kierowniczy
Witam. Mam kolejny problem z moją fiestą. Otóż ostatnio miałem awarię samochodu stał z 2 tyg potem holowałem go po mechanikach. Udało się samochód znów działa.. Ale pojawił się problem i teraz nie wiem czego to wina. W układzie kierowniczym nic nie było ruszane. A przed awarią silnika wszystko działało poprawnie. Problem wygląda następująco. Gdy jadę czuję jakby coś zatrzymywało mi kierownicę ... trzeb włożyć aby poruszyć kierownicą. Nie mam pojęcia czego to wina. Może samochód się zastał? Coś z krzyżakiem na kierownicy. Jak myślicie?
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=47926


Temat: [MK3] Krzyżak układu kierowniczego
Witam wszystkich:) mam pytanie, mam fiestę mk3 z 1990r. i jak to ten typ tak ma:P muszę wymienić krzyżak, moja fiesta jest bez wspomagania, widziałem na allegro krzyżak za ok 60...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=42876


Temat: [MK3] Układ kierowniczy: Skrzypienie przy kręceniu kierownic
Witam mój cały ból polega na tym za 3 dni temu na postoju kręcąc kierownicą w prawo i lewo coś skrzypi w układzie kierowniczym , skrzypienie ustepuje dopiero gdzy sie uzyska predkośc powyzej ok.30 km/h ale tylko troche ustepuje skrzypienie i czy do fiesty mkIII przychodzą łączniki stabilizatora i co jest do wymiany w zawieszeniu jezeli wjade w małą dziure i w...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=14827


Temat: [MK3] Swap fiesta z 1,6xr2i na 1.8xr2i zetec, pomocy
to wyglada, poniewaz mam sie brac za zrobienie ukladu kierowniczego i nie wiem czy czekac na te przekladke czy wtedy nie bede musial dokupic innych czesci, prosze Was o odpowiedź
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=38266


Temat: [MK3] Uklad kierowniczy po raz kolejny - od czego zaczac ?
Wiem ze rozmow juz bylo sporo na ten temat ale w sumie ostatnia bolaczka mojej fiesty ktorej jeszcze nie usunalem, sa problemy z ukladem kierowniczym. W najblizszych dniach powinienem miec jakies ... dolegliwosci jest dosyc duzy luz na kierownicy. Nie tak dawno mialem pewien opor przy kreceniu w roznych miejscach, psiknalem WD40 kilka razy w przeciagu kilku dni i na razie pomoglo. Nie ... kilkaset zl za nowy to troche za duzo na moja kieszen Oprocz tego przy ukladzie wspomagania, w miejscu gdzie powinno byc niskie cisnienie na wezach (od pompy do zbiorniczka wyrownawczego), jest wysokie cisnienie i uklad sie poci (plynu ubywa stosunkowo malo ale ubywa - po przejechaniu 2000 km w maju - musialem dolac doslownie nakretke). Tutaj ktos kiedys mowil o jakims zaworku...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=40230


Temat: [MK3] Kundelek Xr2i od Masska13 :"D
NICK: masska13 IMIĘ: Łukasz /Łuki ;D MODEL: 3 -drzwiowy WERSJA: MK3 ROCZNIK: 1991 SILNIK: 1.6i CVH 8V 110KM OPIS AUTA: Fiesta w momencie kupna posiadała silnik 1.3, który nie był zadowalający ... kierownica sportowa kierownica MOMO. maska została pomalowana na kolor czarny mat oraz zrobione zostały trzy otwory na świeże powietrze do filtra stożkowego. mechaniczne: SWAP silnika z wersji XR2i 1.6 CVH 8V o mocy 110KM, MAP SENSOR z wersji RS Turbo oraz sportowy stożkowy Filtr powietrza. spręzyny sportowe barwy czerwonej wraz z tylnymi amortyzatorami z Escorta Xr3i, Układ wydechowy zupełnie przelotowy wraz ze...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=47730


Temat: Ford Fiesta XR2i
875kg) płyta pod silnikiem chlapacze "rally" elektryczne szybki Zawieszenie, układ kierowniczyy: sprężyny H&R -40mm amortyzatory Bilstein B8 (na grubej rurze, dedykowane dla Mk3.5) zwiększone pochylenie kół przednich (wahacze z Mk3.5) zwrotnice, zewnętrzne przeguby z Mk3.5 dołożone wspomaganie układu kierowniczego z przełożeniem 2,75 obrotu grubsze stabilizatory, tylny na poliuretanach długie szpilki kół Hamulce: przód: tarcze hamulcowe wentylowane nacinane 239mm ATE, klocki EBC Green...
Źródło: sgr.fora.pl/a/a,26.html


Temat: [MK3] Zegary z Eskorta DIESEL do Fiesty DIESEL.
nie boję:D) Aha i jeszcze jedno - żeby wymontować zegary, celem ich podmiany - chyba nie muszę odkręcać kierownicy? Czy do tego zabiegu jest konieczne zdjęcie kierownicy? No bo jeśli tak, ... Fofi z Wrocka:D P.S.: A może znacie kogoś kto z sukcesem przełożył zegary z Eskorta Diesel do Fiesty w Dieslu i działa mu obrotek?
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=33238


Temat: MK3 ToM&My FiEsTa - La sEniOr gRanAtniK.. ;)
1. NICK: Tommy 2. IMIĘ: Tomek 3. MODEL: Ford Fiesta 4. WERSJA: MK3,5 5. ROCZNIK: 1995 6. SILNIK: 1,3/60KM (większość żywych) 7. OPIS AUTA: Mój pierwszy prawdziwy samochód.. Kupiony za ciężko ... kierownica z poduszką powietrzną, 14" alufelgi zostały zastąpione 13" z modelu xr2i na nowych oponach continental ecocontact 175/65 r13.. 8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE a. wizualne: - alufelgi 13" XR ... z fiesty XR2i - wycięty katalizator - sprężyny progresywne -40mm - nowy układ wydechowy - silnik po remoncie, nowe filtry, uszczelki płyny itd. c. audio: - z przodu seryjne głośniki forda...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=32245


Temat: [MK3] Fiesta by Dragon
1. NICK: Dragon21 2. IMIĘ: Dawid 3. MODEL: Ford Fiesta MK3 4. WERSJA: 5. ROCZNIK: 1990 6. SILNIK: 1.1 7. OPIS AUTA: fieste dostalem od ojce bo kupil sobie vectre w gazie i teraz ja śmigam fiesta 8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE a. wizualne: licznik z obrotkiem/ podświetlenie pod nogami przód i tył/ zmiana podświetlenia zegarów/ pomalowane na czarny metalik matowy elementy drzwi przód i tył/ miana tapicerki przód i tył na grafitowo-czarny zamsz/ nowy układ wydechowy/poduszki powietrzne/el szyby/ lusterka od wersji 3,5/założone wspomaganie b. mechaniczne: wymiana tarcz, klocków hamulcowych, nowy układ kierowniczy, nowe sprężyny tył, nowe pierścienie na tłokach,panewki,uszczelki zaczynając od miski olejowej kończąc na gaźniku, szlif walu, docieranie zaworów wymiana pierścieni cylindrów, nowe filtry, kable, świece, pompa oleju, akumulator,cewka zapłonowa, jest...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=43255


Temat: [MK3] Moja skromna XR2i by bro198
1. Nick - bro198 2. Imię - 3. Model - Ford Fiesta 4. Wersja - XR2i 5. Rocznik - MK3 / 94 6. Silnik - 1.8 16V ZETEC 7. Opis auta ... niebieskie, wskazówki czerwone - kierownica Momo b. mechaniczne: - zmiana dolotu - zmieniony układ wydechowy, dołożona strumienica - zmienione wtryski - zmienione wałki rozrządu - komp od 2.0 - zawieszenie gwintowane...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=36305


Temat: [mk3] Ad@mus dwa litry sleeper
1.Ad@mus 2.Adam 3.Ford Fiesta 1.8 16v S 4.Produkcja 93' 5.Seryjnie 1.8 zetec 105ps/swap na 2.0 16v mdo 136ps 6.Autko kupione po mojej przygodzie z FF 1.3, szybko sie zdecydowalem na zakup ... prawie 2lata i ciagle staram sie cos zmieniac opis zmian w dziele PROJEKTY: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24996 7.Dokonane zmiany: mechaniczne: -silnik z MDO 2.0l moc seryjnie 136ps: -przelotowy uklad wydechowy fi 55 -tlumik koncowy ... gumowe FEBI -laczniki staba nowe FEBI WNETRZE: -fotele blue edition, niebiesko wszedzie nawet na podlodze:D -boczki wlasnorecznie obite eko skora, obilem bo oryginalne boczki S byly mocno zuzyte czyt. zniszczone -kierownica...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=36561


Temat: [MK3] RS'KLARNIA by sowa & Gwid
1. NICK KLUBOWICZA: Gwid 2. IMIĘ: Mateusz 3. MODEL: Ford Fiesta 4. WERSJA: ex-calypso /dla przyjaciół szklarnia/a po swapie S'klarnia 5. ROCZNIK: : MK3, 93r 6. SILNIK: 1.3i zmieniony na 1,8 16V 7. OPIS AUTA: kupiona przez sowę jako pierwsze w życiu autko w sierpniu 2005. Znaki szczególne z dnia zakupu: czarna, zadbana, z pakietem RS (dokładka przód, progi, trójramienna kierownica, gałka i szprychowate alusy z tym znaczkiem) no i taflą szkła zamiast szmacianki w dachu. Służy wiernie i bezawaryjnie,a od momentu pojawienia się w rodzinie drugiej Fiesty –siekierki- pod władaniem Mateusza 8. ... na mniej podrapaną oraz w śmiałych planach wymiana wnętrza na Recaro. Nowe felgi na sezon wiosna/lato 2010 juz kupione. • mechaniczne: dokończenie układu wydechowego, setup na 130KM • audio: koniecznie wymiana istniejących głośników...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=32167


Temat: Ford Fiesta MK3 (1989 - 1995)
Ford Fiesta MK3 Najpopularniejsza chyba wersja Fiesty, czyli Mk3 była produkowana od marca 1989 do października 1995, a na niektórych rynkach do października 1996. Model MK3 miał nowe nadwozie w 2 wersjach – 3 i 5 drzwiowych. W późniejszym okresie Ford wypuścił wersie towarową Fiesty o nazwie Courier. Gama silników była bardzo szeroka, występowało 5 silników benzynowych, 1100/1300/1400/1600/1800 oraz 2 diesle 1800/1800turbo. ... CTX. Wyposażenie tych małych aut było dość bogate. Z ciekawszych propozycji był to ABS, podgrzewana przednia szyba, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, aluminiowe felgi, szyber-dach, 2xAirbag. Pierwszą mocniejszą wersją MK3 była Fiesta 1,6S, produkowana do 1992 roku. Była to fiesta z silnikiem 1,6 8V CVH przeniesionym z Mk2 Xr2 o mocy 90KM i 131Nm. Miała też wzmocnione hamulce i zawieszenie. Sportową wersją Fiesty MK3 byłą Xr2i, która znacznie odbiegała wyglądem i osiągami od innych Fiest. Auto otrzymało kompletny pakiet stylistyczny składający się z szerokich zderzaków z których przedni był wyposażony w 4 lampy ... pochodzącym z Escorta MK3/4 RS Turbo, ale został on trochę zmodernizowany. Tak jak Xr2i, Fiesta RST była wyposażona w EFI. Ford zmienił też turbo z dużej Garrett T3 na trochę mniejszą ... powstania Fiesty RST była Xr2i, dzięki czemu auto zachowało agresywny wygląd. Jedyne zmiany to 2 małe wloty w pokrywie silnika, nieznacznie zmieniony spoiler tylni oraz 14” felgi aluminiowe. Wewnątrz zagościły fotele kubełkowe Recaro oraz trójramienna kierownica z wytłoczeniem „Turbo”, wykończona szarą skórą, tak samo jak gałka zmiany biegów. Charakterystyczne dla tej wersji były, zawsze stosowany stabilizator tylniej osi oraz niższe tylne sprężyny zawieszenia. W 1992 roku Ford zaprezentował nową gamę silników o nazwie Zetec. Były to silniki 16 zaworowe z 2 wałkami rozrządu w głowicy. W tym samym roku Fiesta Xr2i została wyposażona ... wersji RST zastępując ją Fiestą RS1800. Auto było miało silnik 1,8 16V taki jak w Xr2i 16v, ale z innymi wałkami rozrządu, większą przepustnicą i komputerem (ECU) z innym programem oraz ... w Escorcie RS2000, tyle że 14”. Ta wersja była produkowana do końca modelu MK3. W 1994 roku Ford zdecydował się na ujednolicenie wersji Xr2i i RS1800. Była produkowana tylko mocniejsza wersja, ... halogeny. Dodano też delikatne poszerzenia na przednich błotnikach. Silnik 1,8 16v 105KM został zarezerwowany dla modelu „S” który wyglądem niczym nie wyróżniał się spośród zwykłych Fiest MK3. Technicznie nadal to było Xr2i ale bez pakietu stylistycznego. Spotykane też były odmiany 5 drzwiowe. Na większości rynków zakończono w 1995 roku sprzedaż 3 generacji Forda Fiesty. Dane techniczne: Poj. silnika: 999–1796 cc Moc: 45 –133 koni mechanicznych Prędkość Max.: 139–205 km/h Przyspieszenie: 0–60 mph: 19.0–7.8 Źródło: Fiesta Klub Polska
Źródło: forum.furious.pl/viewtopic.php?t=1784


Temat: [MK3] XR2i - "WILKINSON"
1. NICK: 2smart 2. IMIĘ: Bartek 3. MODEL: Ford Fiesta GFJ 4. WERSJA: XR2i 104 km 5. ROCZNIK: 1990 - Hiszpanka * nie mylić z grypą 6. SILNIK: 1600 EFI 104 ... usera naszego forum który był fanem hop hopu lusterek mk3 look i wielkiego końcowego nazwijmy to "tłumika" ( z tłumieniem nie miało to nic wspólnego). Ponieważ była to moja już druga fiesta - pierwszego dnia po zakupie przełożyłem do niej wszystkie rarytasy jakie miałem w poprzednim aucie. Jest to jedyne znane mi na FKP auto który ma elektryczny szyberdach ( nie mylic ... PRACE a. wizualne: głównie skupiam się na wnętrzu auta - delikatne doposażenie bidnej wersji XR b. mechaniczne: złożenie silnika, wsadzenie zakupionych zabawek (rozpórka przód - stabilizator tył ) delikatna zmiana układu ... miala na sobie tylko takie małe coś ... pierwszego dnia juz sie zmienila (lampy - kierunki - felgi - kubełki - kierownica i cos tam jeszcze .. ) w takim stanie...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=38370


Temat: [MK3] Rajdowa Fiesta wujka
NICK: wujek IMIĘ: Grzegorz MODEL: Fiesta WERSJA: XR2i ROCZNIK: MK3 1990. SILNIK: CVH 1.6 110KM OPIS AUTA: Samochód przeznaczony do rajdów, w sezonie 2008 KJSy i RallySprinty, w kolejnym – jeśli ... Kompletny remont układu kierowniczego (wymiana wszystkich drążków, końcówek, tuleji i sworzni wahaczy, krzyżaka kolumny kierowniczej oraz przekładni kierowniczej) Wymiana łożysk dwóch kół, Uzupełnienie stanu zawieszenia do oryginału: stabilizator, łączniki stabilizatora, gumy i obejmy, Końcowy tłumik wydechu zastąpiony tłumikiem przelotowym, pozostała część wydechu z wersji 110KM, Przywrócenie elektyki do stanu oryginalnego: wymiana wiązki z Escorta na kompletną wiązkę elektryczną Fiesty XR2i 110KM, regeneracja ... 3” - czteropunktowe Sparco montowane do klatki (homologacja FIA do 2007), Rajdowa kierownica zamszowa z nabą Momo, Gałka zmiany biegów Momo, Podstopnica pilota Sparco, Siatka na kaski Sparco, Wskaźniki dodatkowe – ... nim nie wspominać ;) Kilka fotek - Fiesta jest bardzo ruchliwa więc zdjęć w stanie spoczynku ma niewiele.
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=34846